Tandemová výuka
Tandemová (párová) výuka může být realizována četnými způsoby nicméně několik
aspektů zůstává neměnných: vyučující si dělí nejenom odpovědnost za realizaci výuky a prohlubují
své pedagogické dovednosti, ale i zpestřují výukové hodiny žákům a nabízejí jim pevnější
pedagogické vedení.
V jedné z realizovaných tandemových výuk na naší škole jsme se zaměřily na propojení
nejméně dvou klíčových oblastí pro naše studium – marketing a anglický jazyk. Jedno s druhém
přirozeně souvisí, a proto jsme rády, že jsme mohly žákům ukázat nejenom souvislosti mezi
jednotlivými předměty, ale i jejich aplikovatelnost v praxi. Výstupem celého projektu byla
studenty natočená reklama produktu, který cílil na předem vymezený segment (senioři, děti,
vegani apod.) Při přípravě i realizaci projektu žáci nejenom čerpali ze svých znalostí marketingu a
anglického jazyka, ale zároveň byli pobízeni ke kritickému uvažování (jaké aspekty musí splnit
dobrá reklama, jak reklama působí na recipienty), a ke kreativnímu myšlení. K naší velké radosti se
studenti zapojili do projektu s chutí a s tvůrčím nadšením, a tak mnozí z nich mohli ukázat své
„skryté“ dovednosti (ať již vlohy ke kresbě) anebo odhalit schopnosti nové (např. animace, editace
videa…)
Na to, jak celá tandemová výuka dopadla, se můžete podívat níže. Věříme, že videa jsou
důkazem toho, že je možné si i při výuce hrát, že škola není odtržena od běžného života, a že
projektové učení otevírá mnohé možnosti, jak rozvíjet schopnosti a dovednosti nejenom žáků, ale
i vyučujících.